7 jaar strategisch partner voor Ensys
7 jaar strategisch partner voor Ensys
services:
7 jaar strategisch partner voor Ensys
Client:
7 jaar strategisch partner voor Ensys
Design
Soms begin je aan een samenwerking en heb je geen idee dat je er zeven jaar later nog altijd middenin zit. Niet omdat je vergeten bent op te zeggen (hoewel… 😅), maar omdat het gewoon goed zit. Zo loopt het met Ensys.
Wat begon met wat losse marketingvragen is intussen uitgegroeid tot een vaste samenwerking waar zelfs onze eigen collega’s soms vergeten dat we geen deel zijn van hun payroll. We kennen hun merk, hun mensen, hun sector (én hun voorkeur voor koffie) vanbinnen en vanbuiten.
Geen standaard samenwerking
Ensys zit in een markt die allesbehalve stilzit: zonnepanelen, laadpalen, airco’s, batterijen… Tegen dat je één ding hebt uitgelegd aan je nonkel, is er alweer een nieuwe wet of subsidie. Logisch dus dat ze nood hebben aan een partner die niet werkt volgens een standaardlijstje van deliverables.
We werken daarom op consultancy basis – wat in mensentaal wil zeggen: we denken mee, sturen bij, herwerken plannen als het nodig is, en challengen elkaar op een goeie manier. En nee, dat is geen holle marketingtaal. Dat betekent soms gewoon: “wat als we dit nu eens helemaal anders doen?” gevolgd door veel vingergeknip in onze vergaderruimte.
Strategie eerst, creativiteit daarna (maar dan wel voluit)
Het grootste verschil maken we met strategie. Geen buikgevoel of nattevingerwerk, maar onderbouwde keuzes. Onze strategisch adviseur én accountmanager – dezelfde sterke madam trouwens – loopt een intensief traject met Ensys en is op de hoogte van letterlijk alles (soms een tikje té veel, maar dat terzijde). Zij zorgt ervoor dat we scherp blijven, deadlines niet vergeten, en vooral: dat we het juiste doen, op het juiste moment.
En als er ruimte is om iets creatiefs te doen? Dan springen we daar met veel goesting op. Zo bedachten we een volledige short form content dag – geen schattige dansjes, wél een berg aan authentieke, krachtige video’s voor TikTok en Instagram. Resultaat: een pak meer bereik én een online aanwezigheid waar mensen niet gewoon doorklikken, maar blijven hangen.
Leads, maar dan de goeie
We zouden hier kunnen zeggen dat het doel “leads genereren” is. En da’s ook zo. Maar niet de soort waarbij je na het binnenkomen denkt: wat moeten we hiermee? Nee, dit zijn leads die effectief passen bij Ensys. Mensen die écht geïnteresseerd zijn, en dus ook makkelijker converteren. Het verschil? Een goede strategie, een goeie band met de klant en snelle opvolging. (En af en toe eens goed lachen tijdens de meetings helpt ook.)
Waarom dit blijft werken?
Misschien omdat we niet elke beslissing in een proces willen duwen. Misschien omdat we durven zeggen als iets beter kan. Of misschien gewoon omdat we elkaar graag hebben en geen schrik hebben van een goeie discussie.
Project details